Emberek, vessetek a mókusok elé!

Minden beteg tartogat meglepetést akár a zárt osztályon beszélgetünk, akár a vigyorgó másik emeletén. Az emberem jót akart, látott egy lányt szemüvegben. Zsidónak nézte, és követte a repülőtérre, hogy megmentse, hogy el tudjon repülni. Nem ez az első alkalom, amikor a környezet hat egy zavart elmére. Persze az én szemüvegem is torzít, ahogy a világot és benne a lakótársaimat szemlélem.

Éjjel az Annie Hall-t néztem sokadjára, míg a billentyűzeten követtem el erőszakot, hogy késő éjjel is pénzt keressen a 15,6 colos kis pillangóm. Ha én is prostituálom az agyam, akkor a gépem is megteheti. Szóval, ha emberem filmes műveltsége is nagyobb lenne, akkor idézhetett is volna, amikor Alvie Singer (Woody Allen) és Annie Hall (Diane Keaton) vitatkozik az utcán, hogy a kórlap is megőrizze:

„ - Egy sarokkal utánad sétálok, és közben nézlek. Ez nem követés.
- Akkor te mit nevezel követésnek?
- Az egészen más. Én kémkedtem.

Pali, nyugodjék békében, ő egy volt munkatársam, aki elég gógyival bírt ahhoz, hogy bepalizzon, és felvegyem. Őt is itt láttam utoljára a figyelőben, és nem ok nélkül jutott ide. Oda. Közterületről hozták be évekkel ezelőtt, mert zavartan viselkedett. Színes szélesvásznú jelenet lehetett. Biztos emlékeznek rá a környék ablakaiban élők. Talán arról lemaradtak, hogy Pali zsebében egy töltött, kibiztosított pisztoly volt éles lőszerrel. Rejtély hogyan jutott hozzá, de nála volt. Én biztos egy zárkában tölteném az éjszakát, vagy az orrommal verném mások térdét, és kiraboltatnám magam, ha fegyvert akarnék venni illegálisan. Neki mégis sikerült. Arra az esetre, ha megint elkezdődnének az üldözések. Sosem kellett védőként kimosnom ebből, és nem ad el több újságot sem felárral, belehalt a történetébe. Abszurditása ellenére volt abban racionalitás, hogy fegyvert szerzett. Értékelte a világot, amiben élt, és a friss híreket. Fakadjon áldás az emlékéből.

Szóval volt a tettes, az áldozat, és a szemlélő. Ismertem hát egy áldozatot, aki áldozat helyett tettes akart lenni, és a héten megismertem egy szemlélőt, aki megmentő akart lenni. Nem véletlen, de van egy idős barátom, aki azt szokta mondani viccesen Széder este a vacsoránál a keresztény barátainak, hogy azért hívlak meg titeket minden évben, ha úgy adódik – elbújtassatok. Zenészek, egy kottából játszanak, de más-más hangszert választottak. A tettesek meg kapják be az összes f*szomat. Persze ezt a közmondást is az Annie Hall ihlette. J

Utóirat: „ – Használ a felesége szeretkezés közben valami serkentőt, például marihuánát?
– Mi kérem egy nagy vibráló tojást használunk.