Macskás Lecsó új kenyérrel

Hálás vagyok, hogy egy hétig ünnepelhetem az új kenyeret. A majdnem tűzijáték másnapján pénz nem számít alapon a vasárnapi ebédem friss kenyér a három tarka macskából volt lecsóval. Két tányérral. Nem akármilyen ebéd volt. Szülinapomra kívántam meg. Én a tojásos lecsó híve vagyok. Én is szeretem elkészíteni, de nem én főztem. Ági generálisan összerottyantotta az alap lecsót. Utána külön serpenyőben sült a tojásos változat. Semmi nokedli, rizs vagy kolbász.     
A repetához már én álltam a tűzhelyhez. Törtem egyenként a gyöngytyúk tojásait. Ez a fürjnél sokkal nagyobb, a tyúktojásnál sokkal kisebb. Kb. félúton görbül a kettő között. Nehéz feltörni a kemény héjat. A fehérjéhez képest viszonylag nagy a sárgája és festményre illő mély színe van.         
A saját szabadföldi paradicsom is nagyot dob rajta. Elveszik ugyan a tányéron a három eltérő színű paradicsom, de főzés előtt már etet a szépségével. Macskás a kenyér, macskás a lecsó.        
A borús idő hűvösében nemcsak a mélytányér melegített, hanem Nyaksál is. Aki még nem evett főtt ételt fekete macskával egyensúlyozva a nyakában, annak sosem lesz szerencséje. Nekem ez sport.   
Ő már betolt másfél alutasak cicakaját.    
Már csak hetekre megszakadt társadalmi életünket pótolja be rajtam. Persze minden falatnál lestem a tányéromat, azonban egyetlen szőrszál sem hullott bele. Nyaksál közben folyamatosan mondja a magáét. Kicsit olyan, mint én macskában. Igaz én nem tudom megnyalni a saját combjaim közét. Nyervog. Ne csámcsogjak. Kövér vagyok, elég lesz egy tányérral. Túl hangosan ropog a nagymama cipó héja. Miért nem a kétkilós felét hoztuk el és miért az egy kilósat egészben? Hagyjam ott a tojást a szakállamon, majd ő lerágja. Csak az íze kedvéért. Ihatnék meleg tejet is, akkor lejön. Ha nem, akkor marad. Billegjek nyugodtan ő akkor is húsomban kapaszkodik a karmaival.

Téptem és tunkoltam ezt a klasszikus házi kenyeret, míg minden el nem fogyott. Szuszogtam rendesen. El is álmosodtam, úgyhogy mindketten felvonultunk az emeletre és aludtunk egy jókorát. 1900 Ft/ kg kenyér árban már a jóllakott alvás öröme is benne van.

ui.: Lehet-e enni lecsót szőrmentesen macskával a nyakadban?

Jó társaságban lehet enni lecsót macskával a nyakadban. Egy szál szőrt sem köhögtem fel. Labrador viszonylatban a fogyasztásom engedélyezett költsége macskával a nyakamban pár perces simogatás után a pogácsával vesztegetés elfogadása. Bevallom én vagyok az aktív vesztegető, Trevor is minden alkalommal vállalja a passzív vesztegető szerepét.